Att buda och köpa på Södersens Auktionshus


Det är enkelt och tryggt att buda och köpa hos Södersens Auktionshus.

Alla objekt är professionellt värderade, beskrivna och fotograferade.

Vill du dessutom titta själv på varorna, utöver bilderna på objektsbeskrivningen, har vi öppet för visning på kontoret i Uppsala fyra dagar i veckan:

Tisdag 12.30-16.30
Onsdag 12.30-16.30
Torsdag 12.30-16.30
Fredag 12.30-16.30

För svar på fler vanliga frågor klicka här

Så här kommer du igång

  1. Registrera dig som kund här
  2. Se alla objekt i katalogen. Filtrera per exempelvis kontor eller föremålskategori.
  3. Lägg ditt bud! På slutpriset tillkommer 22,5 % samt samt 60 kr per objekt, inklusive moms (gäller från och med 7 juli 2023).
  4. Grattis, du vann budgivningen! Inom en vecka (7 dagar) efter vunnen auktion ska din vara betalad och hämtad. Det går även bra att boka frakt på de flesta varorna, se våra fraktpriser här.

Betalning

  1. Direkt på hemsidan med bankkort (säker betallösning via Nets). Du hittar kassan och din varukorg under ”Min Sida”.
  2. Via Swish: Swish-nummer: 123 459 67 97. Under ”Meddelande” anger du kundnummer
  3. På plats i auktionshallen vid avhämtning. Observera att vi tyvärr ej tar emot kontanter.

Hämta köp

Hämta din vara i hos oss

Jättorpsvägen 3, 746 93 Bålsta/Ekolskrog

Bolandsgatan 15G 753 23 Uppsala

Alternativt kan du boka frakt boka genom att maila vår fraktavdelning frakt@sodersens.se 

Uppge alltid kundnummer och objektsnummer i ditt mail.

OBS! Inrop ska avhämtas senast 7 dagar efter avslutad auktion. Därefter står varorna oförsäkrade och lageravgift om 20kr/per objekt och dag utgår. 

Särskilda villkor gäller för köp i Bålsta, läs om dessa här https://sodersens.se/information

Fullständiga köpevillkor

Integritetspolicy